- Docs
- Beveiliging
- Incidentbeheer
Incidentbeheer
In het onwaarschijnlijke geval van een beveiligingsincident, zoals ongeautoriseerde toegang, een datalek of een technische storing, volgen wij een duidelijk en gestructureerd proces om de impact te beperken, herstel te versnellen en herhaling te voorkomen.
Snelle detectie en reactie
We monitoren continu op afwijkingen zodat incidenten vroegtijdig worden gedetecteerd. Zodra een incident zich voordoet, onderzoekt ons Incident Response Team (IRT) de situatie direct, met focus op snelle analyse, technische beheersing en heldere communicatie naar betrokken partijen.
Beheersing en herstel
Afhankelijk van de ernst worden incidenten geclassificeerd als laag, middel of hoog risico. Kritieke incidenten, zoals mogelijke datalekken, worden zonder onnodige vertraging gemeld aan de Autoriteit Persoonsgegevens en, indien relevant, aan betrokken klanten. Herstelmaatregelen kunnen bestaan uit het isoleren van getroffen systemen, het terugzetten van back-ups en het aanscherpen van beveiligingsinstellingen.
Transparantie en leren van incidenten
Na elk incident voeren we een grondige evaluatie uit en verwerken we verbeteringen in ons Information Security Management System (ISMS). Zo borgen we continue verbetering.
Kort samengevat: incidenten worden bij NeuraNed snel gedetecteerd, zorgvuldig afgehandeld en transparant gerapporteerd, met als doel maximale bescherming van gegevens en blijvend vertrouwen van onze gebruikers.
Voor meldingen of vragen over incidentbeheer:
info@neuraned.nl
NeuraNed ontwikkelt de volgende generatie software voor beheer en vervaardiging van medische beoordelingen.
Functionaliteiten
Resources
© 2025 NeuraNed B.V.